Vilket slit i hästköket!!

Sitter hemma nu och slappar...
Åkte vid 10 tiden bort till Sickinge för att hjälpa till i köket idag. Det är ju Ponny-SM här i ljungby.
Så när jag kom dit var det fullt med liv ch rörelse där inne, det plockades bort frukost och skulle börjas på med lunchen.
Så jag kännde mig bara ivägen för jag visste inte vad jag skulle göra eller vad det fanns saker till det som de bad mig göra....

Det är stor skillnad att vara i köket än att sitta i dommartornet som dommarsekreterare.
Det fick jag känna på idag!!!

Phust och stånk vill jag lova, idag var det potatisgratäng och kassler eller lax och kokt postatis.
Båda rätterna såg smarriga  ut men jag smakade ingen av dem för jag måste erkänna att man blir liksom mätt av att stå och lägga upp tallrik efter tallrik till alla duktiga tjejer och deras anhängare.

Jaja.. det var jäktigt men rackarns kul oxå.. tiden bara sprang iväg tyckte jag och igentligen skulle jag sluta vid kl. 14.00 men innan jag visste ordet av så var kl. 16.00.
Då börjage det lugna ner sig i caféterian.
Det ända jag saknad som tusan vara att jag fick inte se en enda häst hoppa under dagen och det tycker jag är det bästa med att sitta i dommartornet. Man missar inte ett enda ekipage!

Ja då är man ju hemma nu och sitter i soffan och känner hur det värker i benen efter en dag ståendes, mitt vanliga jobb sitter jag ju i så detta var faktiskt lite jobbigt. Men på det hela taget en härligt kaotisk dag med hel sköna människor att jobba ihop med under dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0