Jag VANN!!!

Eller jag vet inte riktigt om man kan se det så...
Men just nu gör jag det!!!
Igår skulle jag lasta Red och det gick inget vidare, höll på i 3 timmar och till slut valde jag att avbryta för jag tyckte synd om honom..
Jag vet att man inte ska det men jag kände att det var för mycket osäkerhet mellan oss.
Jag visste inte riktigt hur jag skulle göra och jag fick lite råd av en tjejkompis som var där men det hjälpte inget..
Jag tyckte nästan att jag såg på honom att han SNÄLLA ville att jag skulle ta och gå därifrån med honom.
Så jag valde att gå en runda med honom och vi sprang lite.
Jag är så kär så det är inte klokt, inte nu att jag har glömt Zanti för det gör jag aldrig!
Men jag får faktiskt känna så här igen för en annan häst, och det har nog att göra med att jag vet hur bra Zanti har det nu!!
Amanda var på ridskolan igår... och hon tog med sig "fisan" dit..
De tyckte nog båda att det var kul att jobba ihop igen.. Så nu kommer Amanda och "fisan" vara 1+1=1 på lördagarna....
Här tränar hon trav utan stigbyglar.. och Safir är så duktig. Hon travar just lagom för att Amanda ska klara av att trava lätt på henne utan fotstöd..
Jag håller i grimskaftet så jag fich bra med motion själv igår av allt travande...
Ok.. tillbax till Red och lastningen..
Idag kom Anna och Aron ut och hjälpte mig och det slutade mer att jag kunde gå rakt in med honom i transporten..
Så nu ska jag öva öva öva med honom och sen ska vi till ridhuset för att lära känna varann bättre!!
Jag är så lycklig!!
Och jag vet att jag KAN klara saker... Jag kan, jag måste bara se det framför mig och tro på mig själv mer!!
Sen skadar det ju inte med hästkunniga människor runt mig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0